Innowacyjne usługi w zakresie prac podwodnych oraz badań i pomiarów batymetrycznych.

 

 

Firma MATPOL Inżynieria Hydrotechniczna prowadzi prace podwodne, usługi hydrotechniczne i prace hydrograficzne w oparciu o najnowocześniejszy sprzęt zakupiony w latach 2023-2024 dzięki realizacji projektu z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021/ Nowe Produkty i Inwestycje.

Nowy sprzęt zapewnia wysoką dokładność prowadzonych prac, nawet w trudnodostępnych warunkach, precyzyjne i szybkie pomiary z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych przyjaznych środowisku.


 

Zintegrowany system hydrograficzny WINGHEAD i77h

 

Zintegrowany system hydrograficzny WINGHEAD i77h

Zintegrowany system WINGHEAD i77h

 

System oparty na ultra wysokiej rozdzielczości. W skład tego systemu wchodzi: głowica sondy wielowiązkowej, wbudowany w nią: czujnik przechyłów i system pozycyjny RTK, czujnik prędkości dźwięku w kolumnie wody służący do kalibracji pomiarów. Wybrane urządzenie jest kompaktowe o ultrawysokiej rozdzielczości, oferujące ścisłą integrację z GNSS/INS (Applanix OceanMaster), który jest przeznaczony do użytku w najbardziej wymagających środowiskach operacyjnych, takich jak pomiary pod mostami lub w trudnych warunkach morskich. Charakteryzuje się dodatkowo niewielką obudową, niskim poborem mocy, może być zainstalowany na platformach do badań powierzchniowych w małych pojazdach USV i szerokiej gamie jednostek pływających. Posiada 1024 dynamicznie skupione wiązki, które mogą być ustawiane elastycznie od 50 stopni do 210 stopni.

Za jego pomocą oferujemy usługi takie jak:

  • pomiary batymetryczne na płytkich wodach,
  • inspekcje kabli, rurociągów i innej infrastruktury leżącej na dnie zbiornika,
  • inspekcje ścian nabrzeży, mostów czy podwodnej części kadłubów statków,
  • obrazowanie struktur podwodnych (nabrzeży, pali, różnego typu konstrukcji) w całej wysokości toni wodnej (od dna do powierzchni), a także tego co leży na dnie,
  • wyniki z przeprowadzanych prac w postaci cyfrowej i graficznej (np. obrazy stanu technicznego podwodnych konstrukcji portowych,
  • wykonywanie atestu czystości dna akwenu,
  • przegląd ścianki nabrzeża ukazując stan rzeczywisty podwodnych części konstrukcji, dla których opracowywane są projekty.

 


 

Autonomiczny pojazd USV mKURS

 

Autonomiczny pojazd USV mKURS

 

Pojazd autonomiczny w postaci katamaranu to narzędzie do badań hydrograficznych mapowania osłoniętych i zamkniętych wód oraz sprzęt wspomagający nurka przy pracach podwodnych. Dzięki ścisłej integracji między pokładowym systemem sterowania, który umożliwia autonomię, a zainstalowanym na nim sprzętem (np. echosondą wielowiązkową, kamerą podwodną), pomiar batymetryczny może być wykonywany za pomocą prostego, usprawnionego trybu pracy.

Jego główne zalety:

  • może pracować na obszarze gdzie nie dociera sieć internetowa,
  • dzięki małym wymiarom - zaledwie 200 x 108 x 81,5 cm, pasuje do każdego małego samochodu dostawczego, zapewniając wygodny transport do miejsc badań,
  • dzięki masie 55 kg w postaci w pełni zmontowanej i możliwości demontażu na części o wadze mniejszej niż 20 kg, pojedynczy operator może go zwodować z pomostu, jeziora lub brzegu rzeki czy plaży,
  • aby chronić środowisko pojazd jest wyposażony w elektryczne silniki, które są zasilane przez maksymalnie cztery potężne i łatwo wymienne akumulatory. Pozwala to na prowadzenie prac w obszarach chronionych (np. rezerwaty, obszary ciszy),
  • solidna konstrukcja katamaranu i ściśle zintegrowane czujniki do pomiarów batymetrycznych sprawiają, że system ten jest optymalnym rozwiązaniem do badań batymetrycznych w osłoniętych wodach, takich jak małe jeziora, kanały, rzeki, stawy i obszary portowe,
  • jego zanurzenie to jedynie 30cm, co pozwala na prowadzenie pomiarów w miejscach niedostępnych dla większych jednostek,
  • to co jest ważne, to system modułowy urządzenia, pozwala na dowolną konfigurację sprzętową, potrzebną do wykonania zleconego zadania.

 


 

Sonar holowany Edgetech 4125

 

Sonar holowany Edgetech 4125

 

Innowacyjny sprzęt wykorzystuje technologię Full Spectrum® CHIRP, która zapewnia obraz o wyższej rozdzielczości do 50% niż systemy inne niż CHIRP pracujące na tej samej częstotliwości. Przekłada się to na dokładniejsze wyniki i szybsze badania, a tym samym obniżenie kosztów. Sonar posiada dwie częstotliwości dostępne w zależności od zastosowania.

  • usługa poszukiwania, a następnie wydobycia, obiektów z wody (wspomaganie służb typu SAR, policja),
  • zestaw 600/1600 kHz idealnie nadaje się dla klientów, którzy potrzebują obrazów o ultra wysokiej rozdzielczości w celu wykrycia bardzo małych obiektów (obiekty wykrywane pod wodą przy jego użyciu mogą mieć rozmiary nawet 1 cm),
  • badania ukształtowania płytkich zbiorników wodnych,
  • identyfikacja oraz wymiarowanie obiektów zalegających na dnie zbiornika wodnego,
  • można go zastosować zarówno jako sonar holowany za jednostką, jak i przymocowany na sztywno do kadłuba lub tyczki, co zapewnia dodatkową wszechstronność wykorzystania zarówno do prac nurkowych, jak i hydrograficznych

 


 

Łódź aluminiowa motorowa o dł. 8.50 m.

 

Łódź aluminiowa motorowa

 

Łódź przystosowana jest do obsługi wszystkich urządzeń pomiarowych, zarówno do prowadzenia prac hydrograficznych jak i nurkowych.

Główne zalety to:

  • zamontowana rampa umożliwia profesjonalne holowanie sonaru bocznego lub innych obiektów,
  • zamontowany żuraw pozwala na załadunek i rozładunek ciężkich elementów potrzebnych przy różnego rodzaju zleceniach jak również pobór prób z dna, czy potrzebnych urządzeń potrzebnych przy pracach nurkowych,
  • niewielkie zanurzenie (40cm) pozwala na wpływanie na bardzo płytkie akweny wodne,
  • niewielkie rozmiary oraz masa umożliwiają transport drogą lądową na miejsce zleconych prac (tak w kraju, jak i za granicą),
  • dwa 150 konne silniki pozwalają na szybkie dotarcie do każdego rejonu prac,
  • drabinka zejściowa dla nurka oraz przestronna, otwarta rufa pozwala na wygodną pracę ekipy nurkowej,
  • instalacja elektryczna przystosowana jest do urządzeń pracujących na 12V jak i 220V ,
  • przystosowana jest do żeglugi śródlądowej, jak i na wodach morskich,
  • zamontowany ster strumieniowy umożliwia bardzo precyzyjne manewry łodzią