Innowacyjne usługi w zakresie prac podwodnych oraz badań i pomiarów batymetrycznych.
Firma MATPOL Inżynieria Hydrotechniczna prowadzi prace podwodne, usługi hydrotechniczne i prace hydrograficzne w oparciu o najnowocześniejszy sprzęt zakupiony w latach 2023-2024 dzięki realizacji projektu z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021/ Nowe Produkty i Inwestycje.
Nowy sprzęt zapewnia wysoką dokładność prowadzonych prac, nawet w trudnodostępnych warunkach, precyzyjne i szybkie pomiary z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych przyjaznych środowisku.
Zintegrowany system hydrograficzny WINGHEAD i77h
System oparty na ultra wysokiej rozdzielczości. W skład tego systemu wchodzi: głowica sondy wielowiązkowej, wbudowany w nią: czujnik przechyłów i system pozycyjny RTK, czujnik prędkości dźwięku w kolumnie wody służący do kalibracji pomiarów. Wybrane urządzenie jest kompaktowe o ultrawysokiej rozdzielczości, oferujące ścisłą integrację z GNSS/INS (Applanix OceanMaster), który jest przeznaczony do użytku w najbardziej wymagających środowiskach operacyjnych, takich jak pomiary pod mostami lub w trudnych warunkach morskich. Charakteryzuje się dodatkowo niewielką obudową, niskim poborem mocy, może być zainstalowany na platformach do badań powierzchniowych w małych pojazdach USV i szerokiej gamie jednostek pływających. Posiada 1024 dynamicznie skupione wiązki, które mogą być ustawiane elastycznie od 50 stopni do 210 stopni.
Za jego pomocą oferujemy usługi takie jak:
- pomiary batymetryczne na płytkich wodach,
- inspekcje kabli, rurociągów i innej infrastruktury leżącej na dnie zbiornika,
- inspekcje ścian nabrzeży, mostów czy podwodnej części kadłubów statków,
- obrazowanie struktur podwodnych (nabrzeży, pali, różnego typu konstrukcji) w całej wysokości toni wodnej (od dna do powierzchni), a także tego co leży na dnie,
- wyniki z przeprowadzanych prac w postaci cyfrowej i graficznej (np. obrazy stanu technicznego podwodnych konstrukcji portowych,
- wykonywanie atestu czystości dna akwenu,
- przegląd ścianki nabrzeża ukazując stan rzeczywisty podwodnych części konstrukcji, dla których opracowywane są projekty.
Autonomiczny pojazd USV mKURS
Pojazd autonomiczny w postaci katamaranu to narzędzie do badań hydrograficznych mapowania osłoniętych i zamkniętych wód oraz sprzęt wspomagający nurka przy pracach podwodnych. Dzięki ścisłej integracji między pokładowym systemem sterowania, który umożliwia autonomię, a zainstalowanym na nim sprzętem (np. echosondą wielowiązkową, kamerą podwodną), pomiar batymetryczny może być wykonywany za pomocą prostego, usprawnionego trybu pracy.
Jego główne zalety:
- może pracować na obszarze gdzie nie dociera sieć internetowa,
- dzięki małym wymiarom - zaledwie 200 x 108 x 81,5 cm, pasuje do każdego małego samochodu dostawczego, zapewniając wygodny transport do miejsc badań,
- dzięki masie 55 kg w postaci w pełni zmontowanej i możliwości demontażu na części o wadze mniejszej niż 20 kg, pojedynczy operator może go zwodować z pomostu, jeziora lub brzegu rzeki czy plaży,
- aby chronić środowisko pojazd jest wyposażony w elektryczne silniki, które są zasilane przez maksymalnie cztery potężne i łatwo wymienne akumulatory. Pozwala to na prowadzenie prac w obszarach chronionych (np. rezerwaty, obszary ciszy),
- solidna konstrukcja katamaranu i ściśle zintegrowane czujniki do pomiarów batymetrycznych sprawiają, że system ten jest optymalnym rozwiązaniem do badań batymetrycznych w osłoniętych wodach, takich jak małe jeziora, kanały, rzeki, stawy i obszary portowe,
- jego zanurzenie to jedynie 30cm, co pozwala na prowadzenie pomiarów w miejscach niedostępnych dla większych jednostek,
- to co jest ważne, to system modułowy urządzenia, pozwala na dowolną konfigurację sprzętową, potrzebną do wykonania zleconego zadania.
Sonar holowany Edgetech 4125
Innowacyjny sprzęt wykorzystuje technologię Full Spectrum® CHIRP, która zapewnia obraz o wyższej rozdzielczości do 50% niż systemy inne niż CHIRP pracujące na tej samej częstotliwości. Przekłada się to na dokładniejsze wyniki i szybsze badania, a tym samym obniżenie kosztów. Sonar posiada dwie częstotliwości dostępne w zależności od zastosowania.
- usługa poszukiwania, a następnie wydobycia, obiektów z wody (wspomaganie służb typu SAR, policja),
- zestaw 600/1600 kHz idealnie nadaje się dla klientów, którzy potrzebują obrazów o ultra wysokiej rozdzielczości w celu wykrycia bardzo małych obiektów (obiekty wykrywane pod wodą przy jego użyciu mogą mieć rozmiary nawet 1 cm),
- badania ukształtowania płytkich zbiorników wodnych,
- identyfikacja oraz wymiarowanie obiektów zalegających na dnie zbiornika wodnego,
- można go zastosować zarówno jako sonar holowany za jednostką, jak i przymocowany na sztywno do kadłuba lub tyczki, co zapewnia dodatkową wszechstronność wykorzystania zarówno do prac nurkowych, jak i hydrograficznych
Łódź aluminiowa motorowa o dł. 8.50 m.
Łódź przystosowana jest do obsługi wszystkich urządzeń pomiarowych, zarówno do prowadzenia prac hydrograficznych jak i nurkowych.
Główne zalety to:
- zamontowana rampa umożliwia profesjonalne holowanie sonaru bocznego lub innych obiektów,
- zamontowany żuraw pozwala na załadunek i rozładunek ciężkich elementów potrzebnych przy różnego rodzaju zleceniach jak również pobór prób z dna, czy potrzebnych urządzeń potrzebnych przy pracach nurkowych,
- niewielkie zanurzenie (40cm) pozwala na wpływanie na bardzo płytkie akweny wodne,
- niewielkie rozmiary oraz masa umożliwiają transport drogą lądową na miejsce zleconych prac (tak w kraju, jak i za granicą),
- dwa 150 konne silniki pozwalają na szybkie dotarcie do każdego rejonu prac,
- drabinka zejściowa dla nurka oraz przestronna, otwarta rufa pozwala na wygodną pracę ekipy nurkowej,
- instalacja elektryczna przystosowana jest do urządzeń pracujących na 12V jak i 220V ,
- przystosowana jest do żeglugi śródlądowej, jak i na wodach morskich,
- zamontowany ster strumieniowy umożliwia bardzo precyzyjne manewry łodzią